اخبار وطن

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

اخبار وطن

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

سوال شماره یک که باید برای بیماری هپاتیت بپرسید


هنگامی که ویروس وارد بدن می شود، معمولا نشانه ها و علائم هپاتیت C در بدن بروز نمی دهد، بنابراین افراد تازه آلوده شده به ویروس بدون اطلاع باعث انتقال آن به دیگران می شوند. با این حال، دوریان علیرغم بوی بد و تندی که دارد، طرفداران بسیار زیادی دارد و محلیها آن را پادشاه میوهها مینامند! این سیب زمینی حاوی مواد ضد اکسیده شدن است و به همین سبب رنگ آن بنفش است و این اصلاً غیر طبیعی نیست. بعضی آن را خام استفاده میکنند، اما کنسرو آن بهتر است. گوشت این میوه ممکن است به رنگهای مختلفی باشد اما رنگ غالب آن زرد، سفید یا طلایی است. ساپوت سیاه احتمالاً تنها میوه ای در دنیاست که مزه آن شبیه به پودینگ شکلاتی است. سیاه دارای ویتامین A و C و همچنین فیبر، پتاسیم، کلسیم و فسفر است. معروفترین نوع آن دارای گوشت سفید، قرمز، بنفش یا زرد است که هر میوه داخلش صدها دانه سیاه پوشیده شده است، که در این میان میوه قرمز یا همان بنفش آن دارای طرفدار بیشتری بوده و نسبت به رنگهای دیگر شیرینتر است. در هند از برگ آن به عنوان بشقاب استفاده میکنند. این قسمتها طعم شیرینی دارند و نوک سبز رنگ آنها فیبری شکل هستند و به تمیز کردن دندانها کمک میکنند.

طعم و بوی عجیب این میوه سبب شده تا مردم نظرات مختلفی در مورد این میوه داشته باشند. دوریان میوه ای گرمسیری است که گونههای مختلفی دارد و در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل مالزی، تایلند و اندونزی رشد میکند. هپاتیت آ با بقیه انواع هپاتیت فرق میکند و معمولاً خطرناک نبوده و به هپاتیت مزمن و سیروز (مثل آنچه در هپاتیت ب و ث دیده میشود) تبدیل نمیشود. در اثر ویروس RNA دار ایجاد می شد و از طریق مدفوعی- دهانی منتقل می شود عفونت در کودکان معمولاً بدون علامت است و در بالغین علامت دار است. هپاتیت غیر عفونی در اثر سوء مصرف الکل ، مواد شیمیایی صنعتی ، بعضی بیماری های خود ایمنی یا مصرف بیش از حد بعضی داروها (مثل استامینوفن) ایجاد می شود. سیروز کبدی به وضعیتی گفته میشود که کبد در اثر صدمه ناشی از هپاتیت اتوایمیون سفت شده و سطح کبد که به طور طبیعی صاف است، ناصاف و دانه دانه میشود که میتواند سبب بروز مشکلات جدی کبدی شده و در موارد شدید به نارسایی کبد بینجامد. ● هپاتیت به التهاب کبد ناشی از قرار گرفتن در معرض سموم، سوء مصرف الکل، بیماری های ایمنی یا عفونت اشاره دارد. همهگیریهای ناشی از هپاتیت آ ممکن است طولانی شده و منجر به خسارات اقتصادی شود.

درختچه همیشه سبز است که ارتفاع آن به 6 تا 10 متر میرسد و گلهای آن صورتی مشابه گلهای نسترن وحشی بوده که دارای منشأ منطقه های گرمسیری آمریکا مانند کارائیب و مکزیک میباشد. 5 - در صورت آغشته شدن بدنتان به خون، سریعا آن قسمت را با آب و صابون شستوشو دهید. گوشت آن فاقد آب و حتی گاهاً فاقد بذر نیز بوده و مزه آن شیرین است، قسمت خوردنی اش کمی اسیدی است. نکته قابل توجه درباره این میوه استوایی این است که به علت بوی بسیار بد، ورودش به هتلها، رستورانها، فروشگاهها و حتی قسمت بار هواپیماها نیز ممنوع است. آهن، غذا را در بدن انسان تبدیل به انرژی میکند به همین علت برای بدن انسان ضروری و لازم است و همچنین ویتامین C کمک میکند تا آهن جذب بدن شود، پیتایا حاوی مقداری آهن و ویتامین C میباشد که میتواند گزینه خوبی برای جلوگیری از کم خونی باشد.

علت تخریب سلول های کبدی در این بیماری نامشخص است، اما ممکن است به عدم تعادل در برخی از سلول های سیستم ایمنی مربوط باشد. گیاهخواران و افراد وگن اغلب از این میوه به دلیل بافتی که دارد به عنوان جایگزین گوشت استفاده میکنند. جک فروت به دلیل خواص درمانی باور نکردنی آن میوه بسیار محبوب در سراسر جهان است. بهمرورزمان، این آسیب میتواند کبد را زخم کند که به آن سیروز میگویند. التهاب مداوم در کبد مشاهده شده در هپاتیت اتوایمیون می تواند منجر به زخم شود که در نهایت منجر به سیروز، نارسایی کبدی نیاز به پیوند کبد و حتی مرگ شود. نارسایی حاد کبد نیاز به اقامت در بیمارستان برای نظارت و معالجه دارد. اگر این اتفاق بیفتد، در بیمارستان بستری خواهید شد. دستها و ظروف آشپزخانه از منابع عفونت این ویروس هستند. در حالی که اگر تنها IgG در نمونهی خون فرد مراجعه کننده، مثبت شود؛ میتوان گفت که فرآیند واکسیناسیون موفقیت آمیز بوده و فرد مورد نظر نسبت به ویروس هپاتیت A مقاوم شده است. عرق استخراج شده از این میوه باعث انسداد شراین رگهای خونی میشود و جریان خون را افزایش میدهد. این میوه در طب سنتی چینی برای خواص گرم آن مفید است.

ظاهر آن شاید گول زننده باشد، ولی در واقع چربی آن بسیار کم است. در واقع میوه بومی هند (شمال شرق) و چین است. جک فروت یا ژاک فروت از میوههای عجیب و غریب گرمسیری و بومی جنوب هند است، که به عنوان بزرگترین میوه جهان شناخته میشود. جک فروت دارای پوستی ضخیم سبز رنگ و گوشتی زرد رنگ است، طعمی شیرین دارد و مزه آن ترکیبی از سیب، آناناس، انبه و موز میباشد. برای خرید بذر جک فروت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. برای خرید بذر کرن بری به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. مطمئن باشید که تعادل کربوهیدرات، پروتئین و چربی های سالم را در رژیم غذایی خود رعایت می کنید. این میوه نه تنها خوشمزه است، بلکه برای افرادی که در رژیم هستند هم بسیار مناسب است. این میوه از قدیمیترین دانههای مرکباتی کشت شده در کشاورزی است. شما اخیراً با شخصی که به هپاتیت a مبتلا است تماس جنسی برقرار کرده اید؟ 4 - از روابط جنسی پرخطر و داشتن شریکهای جنسی متفاوت شدیدا خودداری نمایید. برای حمایت از کبد خود باید از مصرف الکل خودداری کنید. برای خرید بذر بریها به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. جهت خرید بذر دراگون فروت به این لینک مراجعه کنید.

این میوه بزرگ و سنگین با پوستی کلفت و ضخیم میباشد. پوسته سفید که گوشت داخل آن قهوه ای است که این نوع از پیتایا بسیار کمیاب میباشد. رنگ آن سبز تیره و داخل آن قهوه ای درخشان است. البته ممکن است دوریانهایی به رنگ قرمز و سبز هم ببینید. در حقیقت ترکیبی از مزههای آناناس، گلابی، سیب و مرکبات است؛ اما میوه نرسیده آن ترشمزه بوده و مزهای مشابه با سیب سبز دارد. این ویژگی باعث میشود که آن را برای جوان سازی پوست بسیار موثر باشد. بعد از این مرحله زردی پیش رونده بروز می کند که ملتحمه (پرده داخلی چشم),مخاط ها و پوست تمام بدن زرد می شود. ● پس از چند هفته استراحت، علائم هپاتیت A معمولا شروع به بهبود می کند. اشخاص آلوده از چند روز پیش از شروع بیماری تا ۴-۳ هفته پس از آن ویروس را از بدن خود خارج میکنند. برای تشخیص عود بیماری نیز پیشنهاد میشود که PCR یک ماه پس از درمان و سپس هر سه ماه انجام شود و اگر ویروس دوباره فعال شده باشد باید درمان را دوباره انجام داد. همچنین در موارد حاد میتوان با کمک روش Real Time PCR از میزان ویروس به صورت کمی مطلع شد.

این روش با استفاده از ترکیبی از داروها انجام می شود. محدوده مرجع ذکر شده در این سایت بر اساس یک روش آزمایشگاهی بوده و صرفاً جهت اطلاع میباشد. یافته های میکروسکوپی در رنگ آمیزی H/E و تری کروم منطبق بر سیروز فعال ثانویه به هپاتیت اتوایمیون بود. این رنگ به کبد و سایر اندام های شکم کمک می کند تا در اسکن واضح تر دیده شوند. کاهش التهاب کبد علائم فرد را بهبود می دهد، تست های کبدی را بهبود می بخشد، میزان اسکار را کاهش می دهد و به جلوگیری از آسیب طولانی مدت کبد و نارسایی کبد کمک می کند. در صورت ابتلا به بیماری هپاتیت «آ» تا چه مدت امکان سرایت بیماری وجود دارد؟ استفاده از منابع آب سالم، غذای سالم، ارتقاء سطح بهداشت و شستشوی منظم دستها از راههای اصلی پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند. دقت در نوشیدن آب سالم، به ویژه در کشورهای در حال توسعه و پرهیز از مصرف گوشت خام، در جلوگیری از ابتلا به هپاتیت E اهمیت فراوانی دارد. این میوه گرمسیری سرشار از آنتی اکسیدان است، که به بهبود هضم غذا کمک میکند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش میدهد. خوردن غذای آلوده یا نوشیدن آب آلوده نیز باعث ابتلا خواهد شد.

در هر دو گروه اساس شروع درمان بر افزایش ALT سرم استوار است ولی با توجه به توضیحاتی که ذکر شد در بیمار HBeAg مثبت، بار ویروسی مساوی یا بیش از IU/mg 2000را مبنای درمان قرار دادهاند درحالیکه در بیمار HBeAg منفی بار ویروسی مساوی و یا یبشتر IU/ml مبنای درمان قرار گرفته است. این عفونت معمولا با علامت و نشانه ای همراه نیست و بعد از گذشت چند ماه برطرف خواهد شد. میزان اندک آنتی بادی با توجه به نتایج مطالعه حاضر و پژوهشهای قبلی، نشانه احتمال تغییر الگوی HAV در ایران است. بروز بیماری هپاتیت A به صورت اشکال بدون نشانه بالینی و پنهانی مشخص می شود. سایر علایم بالینی شامل بزرگی کبد (هپاتو مگالی)، ضایعات پوستی، درد مفاصل، درد شکمی، عروق نابجای پوستی (آنژیومای عنکبوتی)، تهوع و استفراغ هستند. همچنین برای درمان مشکلات مانند استفراغ، کاهش اشتها، درد معده، تنگی نفس، و افسردگی، بیماریهای معده کبد مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از دکتر زنان و زایمان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «بازنده»

متن آهنگ بازنده مهدی احمدوند


از قلب پریشونم

بی واهمه رد میشی

من خوب تو میمونم

با این همه بد میشی

این قلب ترک خورده

دلواپسه فرداته

با هر قدم که میری

محتاج نفساته

شاید نمیدونی

بی عشق تو میمیرم

من از تو و رفتارت

از فاصله دلگیرم

تقدیر منم این شد

بازنده ی این بازی

تو اول خوشبختی

آیندتو میسازی

شاید نمیدونی

بی عشق تو میمیرم

من از تو و رفتارت

از فاصله دلگیرم

تقدیر منم این شد

بازنده ی این بازی

تو اوّل خوشبختی

آیندتو میسازی

 آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «بازنده»

آهنگ جدید عرشیاس به نام «آینه»

متن آهنگ عرشیاس آینه

چشمات شده آینه ی کی الان که من نیستم


بگردی کل این شهرو واسه تو مثل من نیست نه


شبا خوابت میبره با صدای کی من که نیستم


من واسه هرکی بد‌ بودم واسه تو که بد نیستم


من هنوز همونم تو ولی عوض شدیMusicdel | موزیکدل


بی‌معرفت نبودی بلد شدی


خیالی نیست خوش باشی هرجا هستی ولی


من هنوز اُمید آخرم تویی


شاید تو‌ بخندی ولی هنو‌ز حواسم بهت هست


هنوز تو قلبم یه حسی بهت هست


گفتی میخوام برم گفتم برو ولی


فکر نمیکردم دلت‌ سنگ شه انقد


چشمات شده آینه ی کی الان که من نیستم


بگردی کل این شهرو واسه تو مثل من نیست نه


شبا خوابت میبره با صدای کی من که نیستم


من واسه هرکی بد‌ بودم واسه تو که بد نیستم


یه روزی یکی‌ بود خیلی دوسم داشت


قشنگ بود حرفاش با همه فرق داشت


همه ی فکر دوتاییمون همین بود که


چی میشه فرداش و چی میشه فردام


نگران هم بودیم پشت هم بودیم


نه حس ما دوتا نبود حس معمولی


اون روزا گذشت فقط یه چی‌فهمیدم


من عاشق بودم تو فقط حرف بودی


چشمات شده آینه ی کی الان که من نیستم


بگردی کل این شهرو واسه تو مثل من نیست نه


شبا خوابت میبره با صدای کی من که نیستم


من واسه هرکی بد‌ بودم واسه تو که بد نیستم

https://musicdel.ir/single-tracks/269938/