اخبار وطن

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

اخبار وطن

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

علت شارژ شدن بدنه ماشین لباسشویی چیست؟


دلیل برقی شدن بدنه ماشین لباسشویی چیست؟ وسایل برقی عموماً وسایل خطرناکی هستند. لوازم برقی مخصوصا ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال، مایکروفر، جاروبرقی، اتو و .... هنگام استفاده از هر نوع وسیله برقی، همیشه باید بسیار مراقب باشید تا از برق گرفتگی جلوگیری کنید. این مشکل ممکن است ناشی از بی احتیاطی انسان باشد یا به دلیل مشکل در اتصالات دستگاه باشد. اما اگر متوجه شدید که در محفظه وسایل برقی شما جریان الکتریکی وجود دارد، حتما این موضوع را بررسی کنید. یکی از لوازم الکتریکی مهم که اغلب از این مشکل رنج می برد، ماشین لباسشویی است.

از آنجایی که ماشین لباسشویی هم با برق و هم با آب کار می کند، در استفاده از این وسیله باید بسیار مراقب باشید. اتصال آب و برق به راحتی می تواند باعث برق گرفتگی شود. پس همیشه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی این نکته را در نظر داشته باشید. اما چرا این اتفاق در ماشین لباسشویی می افتد؟ دلیل برقی شدن بدنه وسایل برقی چیست؟ دلیل برقی شدن محفظه ماشین لباسشویی چیست؟ با نمایندگی بوش همراه باشید تا این مشکل را با جزئیات بررسی و حل کنیم.


چه چیزی باعث برق گرفتگی بدنه ماشین لباسشویی می شود؟

قبل از بررسی و بررسی علت این مشکل، ابتدا باید ماشین لباسشویی خود را خارج کنید. این سرویس برای تعمیر ماشین لباسشویی و جلوگیری از برق گرفتگی ضروری است و باید برق ماشین لباسشویی را کاملا قطع کنید.

نشت آب در ماشین لباسشویی و برق گرفتگی می تواند منجر به برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی شود. ماشین لباسشویی با آب کار می کند. گاهی اوقات این دستگاه ممکن است به دلیل مشکلات مختلف دچار نشتی شود. نشت آب در ماشین لباسشویی باعث مخلوط شدن آب و برق می شود. به دلیل این مشکل برق از طریق جریان آب وارد بدنه ماشین لباسشویی می شود. در نتیجه متوجه وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی خواهید شد. برای حل این مشکل ابتدا باید علت نشت آب را مشخص کنید. نشت آب معمولاً به دلیل معیوب بودن ورودی یا خروجی ماشین لباسشویی رخ می دهد. عواملی مانند شکستگی شیلنگ تامین آب، شکستگی شلنگ تخلیه، گرفتگی ورودی یا سوراخ تخلیه آب، خرابی شیر برقی و ... باعث این مشکل می شود. برای  تعمیرات لباسشویی بوش با ما تماس بگیرید.


سیم کشی ماشین لباسشویی

هنگام نصب ماشین لباسشویی باید به مسائل مختلف مربوط به سیم کشی توجه کرد. مشکل اصلی این است که سیم کشی ماشین لباسشویی از نوع زمینی است. یعنی سیم کشی ماشین لباسشویی به لوله فاضلاب یا ستون فولادی وصل شود. در صورت اتصال این کابل ها به لوله آب، امکان ورود برق به راحتی به بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد و در نتیجه علت تولید برق در بدنه ماشین لباسشویی به این مشکل مربوط می شود. این. .

از طرفی بررسی اتصالات ماشین لباسشویی نیز مهم است. باید سیم کشی ماشین لباسشویی را بررسی کرده و از سالم بودن کابل کشی آن مطمئن شوید. در صورتی که بدنه ماشین لباسشویی آسیب ببیند یا در این قسمت مشکلی وجود داشته باشد، جریان آب حاصله به راحتی وارد ماشین لباسشویی شده و باعث برق گرفتگی می شود.

پریز برق را چک کنید

در این مورد، باید سوکت تماس اصلی را بررسی کنید. شاید مشکل از برق خانه باشد. اگر تماسی در پریز یا دوشاخه ماشین لباسشویی وجود داشته باشد باعث می شود جریان الکتریکی به بدنه ماشین لباسشویی وارد شود. یک عامل رایج که باعث این مشکل می شود بوی سوختگی پریزها و دوشاخه های برق است. دوشاخه ماشین لباسشویی خورده نیز می تواند به راحتی جریان الکتریکی را هدایت کند.

موتور ماشین لباسشویی در حال کار است

از آنجایی که بدنه ماشین لباسشویی در برخی موارد برق دار است، ممکن است نیمی از موتور بسوزد. آسیب دیدن موتور و دو نیم سوز شدن آن باعث می شود که به راحتی به بدنه متصل شود و در نتیجه جریان الکتریکی وارد ماشین لباسشویی شده و به همین دلیل بدنه موتور برق دار می شود. در نتیجه موتور ماشین لباسشویی باید به دقت بررسی شود. در غیر این صورت، می تواند باعث ایجاد مشکلات و مشکلات دیگر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد